Şubat 17, 2010

Müslüman- Kafir

Müslümanlık ve kafirlik nedir toplumun gözünde biraz inceleyeyim dedim...
Aslında gerçekle,doğru olanla alakası olmadığı halde birçok saçma sapan ayırımlar var... Kimsenin görüşünü eleştirdiğimden değil bu yazı... Sadece gözlemlerimi dışarıdan birinin bakış açısıyla aktarmak istedim. Elbette benim de görüşüm var ama karşıt görüşlere saygı duyar ve bana verilen sınır içerisinde kimseyi kırmadan eleştirimi yaparım...
Topluma göre MÜSLÜMAN kişinin özellikleri ;
  • Namaz kılar.
  • Oruç tutar.
  • Başı kapalı olur.
  • Erkek-Kız yüzlerce metre uzaklıkta olur.
  • Kızlar asla kabuğundan çıkamaz.
  • Erkekler kızların aksine herşeyi yapabilir.
    .
    .
    .

    bu listeyi yeterince uzatabiliriz...
    şimdi de kafir kişilerin özellerine bakalım;
  • Başı açıktır.
  • Kızsa, erkeklerle çok samimidir. Direkt cehennemliktir.
  • Oruç tutmaz,namaz kılmaz.
  • Mutlaka sevgilisi vardır.
  • Açık giyinir.
  • Laiktir.
    .
    .
    .
    Oysa bu toplumun müslüman tanımına göre bütün bunalrı yapan sahiden müslüman mıdır_? Daha doğrusu iyi bir müslüman mıdır? Ya da toplumun kafir diye nitelendirdikleri gerçekten günahkar mıdır? Her namaz kılan her başı kapalı olan cidden hiç kötülük yapmaz mı? Hiç günah işlemez mi? Her sevgilisi olan, açık giyinen, laik olan insan dinsiz midir? Kafir midir gerçekten? Ben toplumun tabularını yıkması gerektiğini düşünüyorum... Bu düşünceleri doğru bulmuyorum. Önemli olan açıklık-kapalılık, ibadetleri yerine getirmek- getirmemek değildir... Bu sözlerim yanlış anlaşılmasın. İbadet etmeyin ya da edilmesin demiyorum katiyen... Tabi ki de yapmamız gereken,yapılması gereken şeyler... Ama bunlar bir insanı yargılamak için ölçüt olamaz... Herşeyden önce insanın kalbinin temizliği, niyeti iyi olmalıdır... Bütün ibadetleri yapıp insanların arkasından atıp tutmak ne kadar doğrudur sizce? Kimseyi yargılamak bizim işimiz değil... Madem tanrıya inanıyoruz ; bizi asıl sorgulayacak tanrının melekleri...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ahh ölürüm sizee..


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com